M. Wiking: Hygge

Tople, puhaste nogavice, dišeč čaj ali vroča čokolada, najljubša odeja in dober film. Takšen scenarij bi povsem ustrezal Hygge načinu življenja. O tej knjigi trenutno govori svet, čeprav Hygge ni nič tako novega. Jaz sem prepričana, da ste knjigo zasledili vsaj na instagramu, če ne tudi na facebooku in seveda, v knjigarnah. 
Hygge ali umetnost dobrega življenja po Dansko je zdaj obnorel vse, čeprav smo bili v stiku s Hygge trenutki že veliko prej, pa sploh nismo vedeli. Res je, Danci so baje zelo srečen narod, a da bi bile za to odgovorne samo puhaste nogavice in vroča čokolada? Ne verjamem. Veliko drugih stvari je treba spraviti v red, predvsem v glavi, da lahko govorimo o sreči na dolgi rok. Ne bom pa trdila, da Hygge trenutki vsake toliko, ne pomagajo. To pa ne. 

Težko je sploh prevesti ali opisati pomen te besede, saj gre bolj za občutke. "Gre za tisti prijetni občutek, ko se na kavču stiskate s svojimi najbližjimi ali za mizo jeste kaj dobrega z najtesnejšimi prijatelji. Skriva se v svežih jasnih jutrih, ko skozi okno prihaja ravno prava svetloba."
Ne morem mimo tega, da se ne bi strinjala z Masho, ki je na svojem blogu zelo lepo pojasnila zakaj je Hygge lahko tudi škodljiv za zdravje in zakaj ni vse kar se vrti okoli tega, najboljše na svetu. Prosim, vzemite si 5 minut in se lotite še njenega posta. Tukaj ga najdete: Hygge obsesija in zakaj sem proti.
Na meni pa ni, da se ukvarjam s tem, kako Hygge vpliva na naše zdravje (čeprav ni nič narobe, če to veste), pač pa da vam predstavim knjigo, ki je najbrž najlepša od vseh kar jih premorem. Všeč mi je, res. Zakaj?



Prvo, ker je drugačna. To, da ima čudovito platnico, ni potrebno niti poudarjati. Privablja poglede in skoraj težko je oditi iz knjigarne brez nje. Moramo jo imeti, tudi če samo zato, ker bo dobro izgledala na naši knjižni polici. Se strinjamo?
Sploh ne vem kako točno bi opredelila knjigo, ker roman ni. Prej priročnik. Recimo? Ja, naj bo priročnik. Priročnik za dobro življenje. Kljub temu, da se vseh stavkov in trditev ni za držati, kot pijanec plota, vseeno ponuja ogromno idej za preživljanje prostega časa, druženje s prijatelji, iskanje kuharskega navdiha in nenazadnje tudi za ureditev doma. Jaz sem izredno uživala med branjem vrstic o tem, kako ta način življenja dojemajo Danci. Še bolj všeč mi je bilo, da se vsake toliko v knjigi pojavi tudi kakšen recept. Ja, prav ste prebrali, recept. 

Všeč mi je, ker tudi avtor sam opozarja na nekoliko temnejšo stran tega načina življenja, poleg tega pa je knjigo obogatil s kar nekaj grafi, ki nam ponudijo vpogled v to, kaj je za Dance Hygge in kako ga dojemajo. Nikar se ne ustrašite grafov. Jaz sem ena tistih, ki so pri risanju in branju grafov pri matematiki in statistiki najbolj trpeli, pa bi jih v tej knjigi izpostavila kot eno najboljših stvari.
Skratka knjiga vas zelo podrobno popelje skozi vse "segmente" Hygge načina življenja, od hrane, do notranjega dizajna, obnašanja, preživljanja prostega časa, sloga oblačenja, najde pa se celo nekaj namigov za iskanje Hygge kotičkov na Danskem.

Knjiga o umetnosti dobrega življenja je zares prijetno in zanimivo branje, ki se izvrstno poda (kakšno naključje, kajne?) k skodelici vročega kakava, puhastim nogavicam, prižgani sveči in stiskanju pod toplo odejo.
Če se jo odločite podariti za darilo, nikar ne skrbite, da boste morali v gnečo ljudi, ki trenutno prevzema nakupovalne centre. Naročite jo lahko tudi preko spleta tukaj.

Komentarji