Intervju s Sašo: O Hygge življenju na Danskem

Ne dolgo nazaj sem vam pripravila objavo o knjigi Hygge, ki je trenutno obnorela svet. V knjigi nam avtor opisuje kaj je Hygge, kako s tem živijo Danci in še veliko več.
Ker imam to srečo, da poznam dekle, ki že skoraj eno leto živi na Danskem, sem se ji odločila postaviti nekaj vprašanj, da vidim, če je to, kar piše v knjigi res.
Na moja vprašanja je prijazno odgovorila Saša, ki sicer ustvarja na blogu Psihologija za navdih.

Pozdravljena! Za začetek eno osnovno vprašanje: Kako dolgo že živiš na Danskem? V katerem mestu?
S fantom sva se na  Dansko preselila februarja 2017, tako da zdaj živiva tukaj približno 10 mesecev. Sprva sva živela v centru mesta Copenhagen, potem sva se preselila nekoliko bližje Gregorjevem sadionu v Vallensbeak, zdaj pa sva v Silkeborgu, ki pa je približno tri ure oddaljen od Copenhagna.

Se ti zdi, da so prebivalci tam res eni izmed najsrečnejših ljudi na svetu? Zakaj? 
Hmm… V bistvu zelo težko odgovorim na to vprašanje, saj ni ravno lahko tako preprosto določiti, kateri narod je srečen in kateri ne. Ne bi ravno rekla, da obstaja tako velika razlika v srečnosti med Slovenci in Danci, da bi jo sama lahko opazila. Ne vem, mogoče sem tudi spoznala premalo domačinov, da bi lahko ocenila njihovo srečnost. Bi pa izpostavila njihovo prijaznost do tujcev. Ne vem sicer kako je s tem v Sloveniji, ampak Danci so nama izkazali lepo dobrodošlico. Vsaj sama nisem nikoli dobila občutka, da ne spadam tam. 

Si že prebrala knjigo Hygge oziroma slišala za to umetnost dobrega življenja po Dansko? Kako se ti zdi ta način življenja, če mu lahko tako rečemo? 
Ne, knjige še nisem prebrala, ampak imam v planu, sploh od takrat, ko si objavila svoj blog post na to temo. Slišala pa sem že za to dansko besedo, ki je zdaj tako popularna. Enkrat sem slučajno naletela na njo na Pinterestu, tako da sem jo poguglala in pregledala pomen. Hmm… nevem kako se mi zdi ta način življenja, mogoče samo to, da je bolj primeren za zimski čas in da najverjetneje tako vsi živimo v mrzlih mesecih, ko smo udobno nameščeni v kavču, z najljubšim filmom na televiziji, skodelico čajčka v rokah in dišečo svečko na okenski polici.

V knjigi Hygge piše, da se Danci večino časa oblačijo v črno, poleg tega pa je njihov stil oblačenja precej sproščen. Je res tako? Si tudi sama to opazila? 
To, da se oblačijo v črno nisem opazila, sploh ne. Glede sproščenega načina oblačenja pa mogoče ja… No ne vem, mogoče je nekako tako, kot če pridemo v Ljubljano in po ulici opazujemo najrazličnejšo modo mimoidočih. Srečaš lahko veliko različnih stilov. Zdaj jih na Danskem večina nosi prekratke hlače na zvonec haha. Ne vem sicer, če je to moderno tudi pri nas, ampak pri njih je vsekakor. Pa ja no, vsega je. Res bi mogoč lahko rekla, da se glede oblek ne obremenjujejo kaj veliko. 

Knjiga razkriva tudi Hygge točke v mestu Kopenhagen. Si morda katero obiskala tudi sama? Kako si se tam počutila?
Obiskala sem staro pristanišče Nyhavn, seveda. To je ena izmed najbolj znanih turističnih mest na Danskem. Tam se po pravici povedano nisem počutila najbolje, ker je kot mravljišče ljudi, tako da ne vem kdo lahko v tem uživa. Barvite hiške so sicer zelo luškane, ampak ja, veliko preveč ljudi. Doživela sem tudi vožnjo s čolnom po kanalih, kar je bila super in lepa izkušnja, saj sem tako videla mesto še iz drugih zrnih kotov. Drugače ravno v Christianshavnu sva bivala s fantom in lahko rečem, da je to zelo lepa lokacija.  Za slaščičarno La Grace sem že slišala, ampak je nisem obiskala. V zabaviščnem parku Tivoli sem bila kar trikrat in je res super in zabavna izkušnja. Čudovita popestritev dneva ali večera. Za trg sivih bratov nisem slišala. Tudi v Baru knjižnica še nisem bila, je pa res, da turistični vodiči ponosno pokažejo knjižnico, ker je zelo lepa stavba in če se ne motim, ji pravijo črni diamant, ker se v sončnih dnevih tako lepo sveti. Sem pa velikokrat opazila, da se pred knjižnico martinčkajo ob sončnih dnevih, ker je na zelo lepi lokaciji, ob vodi.

Ne morem mimo sveč. Jih Danci res tako veliko uporabljajo? 
No, na to vprašanje ti zelo težko odgovorim, ker nisem bila v nobenem domu domačinov. Lahko pa samo izpostavim, da zelo zelo težko najdem dišečo svečko! Tako da hmm… glede na to ne bi rekla, da ravno prižigajo veliko svečk.

Imaš tudi ti oziroma vidva v stanovanju kakšen Hyggekrog oziroma udoben kotiček?
Ja, najin udoben kotiček je po mojem mnenju dnevna sobica, s pisanimi okrasnimi blazinami, novoletnimi lučkami, dekicami in svečkami.

Bi se ti lahko povsem poistovetila s Hygge miselnostjo? To pomeni, da bi se tako oblačila, si na ta način uredila stanovanje in nasploh preživljala prosti čas?
Hmm… da bi se lahko s tem popolnoma poistovetila, bi najverjetneje morala na Danskem preživeti veliko let, haha, kar pa ni ravno moja želja. Ne da se mi tukaj ne dopade, ampak vreme je predvsem tisto, ki me najbolj moti. Premalo sonca in preveč dežja. Drugače pa mogoče bi si na tak način lahko uredila stanovanje. Oblačenje najverjetneje ne bi spreminjala, medtem ko pa sem med prostim časom rada bolj aktivna, tako da tudi bolj ne kot ja.

Bi izpostavila še kaj posebnega ali zanimivega, kar se tiče življenja na Danskem? 
Mogoče kar je tudi dokaj tipično za dance je to, da so v mrzlih in deževnih dnevih večinoma notri na toplem in to je verjetno ta njihov Hygge, medtem ko pa v času sončka vsi pokukajo iz svojih stanovanj in mesto ter zelenice se zelo hitro napolnijo z nasmejanimi ljudmi. In pa seveda, kolesarji hehe, ogromno jih je!

Tisti, ki ste knjigo že prebrali, ste zagotovo presenečeni nad nekaterimi odgovori iz prve roke. No, vsaj jaz sem. :)

Najlepša hvala za tvoj čas, Saša.



Komentarji