Plusi in minusi načrtovanja obrokov vnaprej

Sama sebi bi lahko rekla, da sem obsedena z načrtovanjem. Izletov, popoldanskih aktivnosti,... Samo pri obrokih se mi je vedno zatikalo. "Bom si v telefon zapisala kaj bom jutri jedla", "natisnila bom tedenski urnik in zapisovala obroke" - takšni in podobni stavki, ki se niso nikoli uresničili. Potem pa je naneslo tako, da sem začela uporabljati organizator obrokov Slasten vsakdan. Najprej je stal na omarici v hodniku, čez nekaj dni na mizi v kuhinji. Minil je en teden - nič. Pa drugi teden - še vedno nič. Potem pa sva se končno brcnila v rit in se odločila da za prihajajoči teden obroke zapiševa v organizator, glede na izbrane obroke narediva nakupovalni seznam in se tega drživa. Tisti teden sva šla v trgovino samo 2x (prej vsaj 4x ali več) in zapravila vsaj 20€ manj. Zakaj sem čakala tako dolgo? 
Ne morem vas reči, da jih zdaj načrtujem/načrtujeva redno in za vsak teden, a ko jih, se razlika pozna. Kako? Odločila sem se, da zapišem nekaj plusov in minusov načrtovanja obrokov, ki sem jih opazila do sedaj. 

+ Za cel teden vnaprej imava zapisane obroke, vsaj tiste glavne za katere sva prepričana, da jih bova lahko jedla skupaj. Tako si prihraniva čas, ko bi sicer stala pred hladilnikom in odprto omaro ter tuhtala kaj zanimivega bi se spomnila danes.

+ Jeva bolj raznoliko. Hitro se nama zgodi, da se ujameva v nek ritem, ko nama kar naprej zmanjkuje časa (pa res nimava toliko obveznosti) in potem jeva eno in isto. Skoraj. Čeprav sem nora na testenine, riž in smetano za kuhanje, mi je tudi tega včasih dovolj.

+ V trgovino greva samo 1x, po navadi ob ponedeljkih, ker organizator izpolniva v nedeljo zvečer. To je veliko manjkrat kot sicer, največja razlika pa je, da zapraviva veliko manj denarja. Tako na oko bi rekla, da prihraniva od 50-100€. Za mlad par, glede na to, da sem jaz še študentka, je to ogromno denarja, ki ga tako nameniva za kaj drugega ali še bolje, prihraniva.

+ Sproti porabljava to kar je doma, tako da nama hrana ne ostaja in se ne dogaja več, da bi metala stran pokvarjene strani. Najprej preveriva kaj je doma, si zamisliva obroke, nato samo dokupiva kar manjka.

+ Imava bolj redne obroke, ker težje zmanjka časa za pripravo. Če že vnaprej veš kaj boš kuhal, za kosilo ne gre več kot 30 minut. Včasih še to ne, ker jeva precej enostavno hrano.

+ Ko izpolniš organizator 2x ali 3x, imaš kar naenkrat 15 idej za kosila in večerje. Torej samo obrneš kakšen list za nazaj in prepišeš.

+ Ne kupujeva toliko nezdrave hrane, ker je ne jeva načrtno. Ko sva hodila v trgovino skoraj vsak dan, naju je hitro zanesla in sva kupila kaj nepotrebnega in nezdravega.


- Vzeti si je treba čas in razmisliti za 7 (!!!) dni vnaprej kaj bi želel jesti. To je včasih težko, še posebej zato, ker se pogosto zgodi, da nama nekaj "zapaše" in bi potem rada jedla točno to. Ko imava obroke načrtovane, se drživa zapisanega in si ne izmišljujeva.

- Včasih je težko za cel teden vnaprej razmišljati kje boš, kdaj boš doma, kdo bo imel čas kuhati..., še posebej zame, ker nimam stalnega urnika ali delovnega časa. A se nekako navadiš.

- Tretjega minusa se trenutno ne morem spomniti, bi pa zlahka zapisala še kakšen +.

Brez heca, celo zame, ki imam vsak dva dni izpad v smislu: "točno tooo bi zdaj jedla", je planiranje obrokov super. Najbolj me veseli to, da s tem prihraniva denar in imava redna kosila/večerje, skratka ne izpuščava obrokov. Pa hrane se ne meče več stran, juhu!

Svojega lahko naročite na kulinaričnem blogu T as tasty. :)


Komentarji