P. Shojai: Urbani menih

Vsakemu sogovorcu, s katerim beseda nanese na knjige, skoraj zakričim v obraz, da Urbani menih je pa res must have. Že dolgo me ni nobena knjiga tako navdušila oziroma sezula kot ta. Kupila sem jo zelo impulzivno, na stojnici Felix v Kopru. Šla sem mimo in slučajno mi je padla v oko zaradi meni všečne naslovnice. Prijela sem jo v roko, na zadnji strani preletela kar je pisalo, vrgla oko še na ceno in že sem tipkala pin v tisto majhno napravico. V trenutku, ko sem jo začela brati, sem vedela, da je bilo to najboljše zapravljenih 11€ v zadnjem času. V istem trenutku sem se odločila tudi, da sem s to knjigo uradno začela graditi svojo lastno domačo "knjižnico", ki bo vsebovala knjige s področja osebne rasti, joge, meditacije, kineziologije in vsega kar spada zraven ter (itak) nosečnosti in otrok.

Naslov: Urbani menih (na Book Depository jo lahko naročite v angleščini, cena je približno enaka, poštnina pa brezplačna)
Avtor: Pedram Shojai
Založba: Učila international

Knjiga je zelo lahko berljiva, vsaj meni se je tako zdelo. Tam nekje 80% knjige sem prebrala praktično takoj, konec mi je ostal, ker mi je potem čas jemalo izpitno obdobje in zaključek projekta. Čeprav je lahko berljiva, je ne morem opredeliti kot roman, ker to ni, pa tudi učbenik ne. Jaz bi ji rekla recimo priročnik. Je knjiga h kateri se večkrat vrneš, zato bi toplo priporočala, da jo, če ste pripravljeni po njej tudi delati, kupite. Ali pa si pomembne stvari in vaje izpisujete med branjem.

"Ste se kdaj počutili krive, ker niste šli v telovadnico? Ste se naučili meditirati, potem pa na meditacijo pozabili?/.../Imate na nočni omarici kup knjig, ki jih vsak večer pogledujete in se vprašate, kdaj bodo že prišle na vrsto?/.../Ste v stresu, utrujeni ali pa vas rutina, v katero ste ujeti, preprosto na smrt dolgočasi? Dobrodošli v sodobnem svetu!"

Urbani menih se dotika mnogih tem oziroma težav s katerimi se spopada večina ljudi v današnjem ponorelem svetu. Od stresa (ki je posledica, ne izvor - to sem končno dojela), do pomanjkanja časa, gibanja, spanja, denarja in iskanja smisla. Skratka, vse kar nam je dobro znano, kar bi radi rešili, izboljšali, pa se nikakor ne lotimo. V vsakem poglavju avtor poda izkušnjo ene izmed svojih strank, kakšno svojo osebno izkušnjo, nekaj teorije o sami temi, veliko pa je tudi vaj. Te so, bi jaz rekla, ključnega pomena. Tisto teorijo in izkušnje prebereš (in se v njih najdeš, recimo), potem pa je na vsakemu posamezniku, da se loti dela. Vaje vključujejo meditacijo, dihalne vaje, či gong, tajči in podobno. Če vam to ni blizu, v to ne verjamete ali tega ne želite izvajati, potem vam knjiga najbrž ne bo tako všeč. Notri se najde tudi kakšen recept, nasvet kar se zdravilnih rastlin tiče in podobno. 

Avtor, Pedram Shojai, pravi, da moramo določeno stvar (na primer, meditacijo) izvajati 100 dni, da zares postane navada. To je tudi ena izmed nalog, ki vam jo poda na koncu. Ne nujno, da morate meditirati, lahko kaj drugega. Skratka, saj boste videli, če se jo odločite prebrati. 
Knjiga je zagotovo koristna, zanimiva in verjamem, da lahko marsikomu pomaga, pa če tudi le na enem izmed opisanih področij. Ni nujno, da ste pod stresom, imate težave s spanjem, pomanjkanjem časa, itd. Lahko je samo eno izmed naštetega. V tem primeru se pač posvetite temu poglavju, ostale pa pustite za kdaj drugič.

Če si želite spremembe, če menite, da jo potrebujete, potem naj se knjiga Urbani menih znajde na vašem bralnem seznamu. Jaz sem jo pred kratkim prebrala prvič, v bližnji prihodnosti pa se je bom lotila poglavje za poglavjem in pričela tudi z izvajanjem vaj. Se že veselim. 

Komentarji