Je delo od doma res tako super izbira?

To, da delaš od doma, se sliši res dobro. Večina si to predstavlja kot sedenje na kavču, v toplih nogavicah, po možnosti še v pižami in s frizuro, za katero je poskrbel vzglavnik, medtem ko smo spali. Mamljivo, ne? 

Ne rečem, da delo od doma ne zgleda tako - tudi jaz sem velikokrat že v pogonu, pa se še vedno nisem preoblekla iz pižame. To je čisto odvisno od tega, če sem zjutraj imela kakšne obveznosti ali ne. Super je, ker se ti ni treba ukvarjat z make up-om, se sekirat, ker imaš bad hair day in ker se danes v vsem kar daš nase počutiš katastrofalno. To so res tiste prednosti dela od doma, ki se jih nihče (še posebej ženske) ne brani. A vsaka medalja ima dve strani in tudi služba, ki jo opravljaš od doma ima svoje pomanjkljivosti.

Najtežje pri vsem skupaj je meni to, da se mi zjutraj dejansko ni treba vstati na budilko (čeprav bi se tega morala nazaj navadit, ker to moje spanje je šlo čez vse meje) in nervozno hitet na delovno mesto. Čas me ne priganja in nobenega sistema ni, ki bi kontroliral, če sem prišla v službo pravočasno ali ne. Tudi, če se to trenutno sliši še tako super, fino in fajn, naj vam prijazno povem, da ni. Res ni. Ker to pomeni, da se moraš tako disciplinirat, da se zjutraj zbudiš, spraviš k sebi in začneš delat. Ob normalni uri, ne takrat, ko vsi v službah že končujejo z malico. Imeti se moraš pod kontrolo, da vmes ne začneš klikat po družabnih omrežjih in tam ostaneš dlje kot bi smel. Mene hitro zanese, priznam. In potem se mučim z računanjem ur, da zapišem samo tiste, ko sem bila dejansko produktivna in odštejem čas, ko sem gledala v zrak (oziroma v telefon). Če delaš od doma ti nihče ne diha za ovratnik, preverja kako napreduješ, kaj delaš, če slučajno malicaš, ko še ni čas za to. Nič ne rečem, meni je super, ker lahko jem, ko sem lačna in ne takrat, ko lahko, super mi je, da se lahko 10x vmes vstanem, grem na wc, si skuham kavo in čez 5 minut čaj, a to od mene (pa najbrž še od koga drugega) zahteva ogromno discipline, da se potem takoj vrnem nazaj in delam dalje. Včasih bi si res želela, da bi me zjutraj nekdo vrgel iz postelje in me spodil za računalnik.

vir: Pinterest

Ko vidim, da imam res težave s produktivnostjo na domačem kavču (vsi tisti, ki ste produktivni v pižami in pod toplo odejo, KAPO DOL), se po navadi odpravim delat ven. Včasih v kakšen lokal, kjer si lahko najdem miren kotiček, najraje pa v knjižnico. Tam zame ni motečih dejavnikov, večino časa je mir, internet je, elektrika tudi, poleg tega pa imajo tudi avtomate s prigrizki in kavo. Tam se veliko lažje skoncentriram na delo in naredim kar je treba bistveno hitreje kot doma.

Meni delo od doma sicer zelo ustreza. Pa ne ker bi bila prelena, prefina ali karkoli drugega, za delo v "normalni" službi. Ker vodim skupinske vadbe, imam popoldneve zasedene z uro ali dvema, kar pomeni, da sem na voljo je dopoldne. Lahko se celo zgodi, da imam kdaj kakšno uro dopoldne in tako naenkrat postanem zelo slaba delovna sila, ki se samo izmišljuje, delala pa ne bi. Zato mi je veliko lažje, če delam preko računalnika in si delovnik prilagodim tako, da delam do vadb ali med vadbami - odvisno od tega kako so razporejene čez dan.
Edino kar me malo razjezi je, ko potem tisti, ki delajo/delamo od doma, dobivamo komentarje, kako nam je fajn. Je, priznam. Ampak tudi mi vložimo svoj čas, porabimo ure v dnevu za to, da zaslužimo tiste €. Enako kot vsi, ki sedijo v pisarnah.

Ker verjamem, da se še kdo, ki dela od doma, včasih težko spravi k stvari, vam pomagam še z nekaj nasveti za bolj produktivno delo od doma (nasveti so napisani iz povsem lastne izkušnje in ni nujno, da bodo ustrezali vsem):

  • Budilko nastavi vsak dan ob isti uri (ni nujno, da je nehumano zgodnja ;)) in se navadi vstajanja. Mogoče ti pomaga, če se s kom dogovoriš, da mu vsak dan ob tej uri sporočiš, da si pokonci.
  • Dogovori se s šefom (če nisi sam/a svoj šef), da se vsako jutro ob določeni uri javiš - na mail, telefon, skype... in se tega drži.
  • Ko se zbudiš se preobleči iz pižame, si uredi lase in mogoče nanesi malo make up-a. Delaj se kot, da greš nekam v službo, ne pa kot da je pisarna samo nekaj korakov stran.
  • Uredi si delovni kotiček in ne delaj na kavču. Kupi kakšen lep zvezek, lonček za svinčnike in najlepšo skodelico za kavo, ki naj te redno spremlja ob delovnih jutrih. Jaz sem za svojo jutranjo spremljevalko izbrala tole simpatično pando -> Pando najdeš tukaj
  • Takoj, ko začneš, preglej kaj imaš za narediti, premisli koliko časa približno ti to vzame in si zastavi cilj do kdaj imaš namen končati. Ko končaš, pridejo na vrsti kave, sprehodi po trgovinah in druženje.
  • Zajtrkuj preden začneš, določi si uro za malico in se je drži. Ne vstajaj vsakih 5 minut in hodi po kuhinji
  • Če telefona ne potrebuješ nujno ob sebi, ga daj potiho in na stran (to pomeni zelo pomaga, ker družabna omrežja preverjam le tam, na računalniku pa zelo redko).

Želim vam čim bolj produktivne dni in čim manj prespanih budilk! :)



Komentarji